…ale zistili sme, že nám niečo z toho „starého koronového“ vyhovovalo a boli sme takto aj efektívnejší…

Najprv sme zostali doma a museli sme si zladiť prácu a rodinu a nájsť nový spôsob ako komunikovať s tímom a klientami, potom sme občas odskočili do práce a niektoré aktivity sme mohli začať plánovať aj naživo, teraz sa pomaly vraciame do kancelárií, ale zistili sme, že nám niečo z toho „starého koronového“ vyhovovalo a boli sme takto aj efektívnejší.

A aj keď sme fyzicky viac v kľude, na jednom mieste, v jednom štáte J, aj toto počúvam na koučingoch –

  • neviem sa upratať;
  • stále som na počítači a mám pocit, že som málo efektívny;
  • robím blbosti a stále neviem uchopiť dôležité veci;
  • nie som si istá, čo je priorita a kam mám dávať energiu.

Zažívate niečo podobné? Rozčuľuje vás to? Potom patríte k tým ľuďom, ktorí chcú od života viac… a vedia, že bez priorít a jasného zamerania to nejde.

LEN… napriek tomu, že sme boli rozlietaní, náš denný režim sa moc nemenil a za posledné mesiace sme ho zmenili už niekoľkokrát.

A to je problém – to, čo potrebujeme pre efektivitu v tejto dobe, je veľmi jednoduchý a rýchly systém ako si nastaviť celý denný režim – vrátane nastavenia svojho osobného času – a svoje priority. Lebo zmeny boli a zmeny ešte len prídu. A vyhrá len ten, kto je flexibilný a smerujem svoju energiu tam, kde aktuálne treba.

Áno, o téme efektivity a produktivity, manažovaní nájdete desiatky článkov, odkazov, rozhovorov, kníh. Máte však čas si ich prečítať, vybrať to podstatné, nastaviť si jednoduchý a účinný systém a aj ho začať realizovať? Tu mi väčšina klientov povie, že nie…

Preto som na základe toho ako sa jednoducho podarilo riadiť svoj čas mojim klientom pripravila systém 5 krokov ako si prerámcovať svoj režim bez námahy a rýchlo.

  1. Definujte si čas, v ktorom ste schopní plánovať – možno to bude len mesiac, možno leto alebo dokonca koniec roka. Čím ďalej sa v období zmien a transformácií pozeráte, tým je to viac frustrujúce – lebo teraz naozaj nevieme ako sa to všetko bude hýbať. Aké sú vaše ciele do konca leta? Aké sú vaše ciele do konca roka?
  2. Zjednodušte – zúžte svoje zameranie– veľmi nás zneisťuje a tým aj odvádza od aktivity, ak sa zameriavame na príliš veľa cieľov, zámerov, držíte staré štandardy a predstavy. Použite „nové oči“ po návrate do práce – skúmajte, vyhodnocujte, pýtajte sa, diskutujte o postrehoch iných, aby ste vedeli čo je teraz skutočne dôležité.
    • Čo je teraz kľúčové robiť a robiť naplno?
    • Čo nesmeruje k týmto jasným cieľom?
    • Čo vám už neslúži – odrežte to.
    • Bez čoho ste zistili, že viete prežiť? – zjednodušte si život.
    • Aké nové šance sa otvárajú?
    • V čom sa môžete posilniť, kým sa ukáže nové smerovanie?
  3. Porovnajte svoje silné stránky s kľúčovými prioritami, ktoré ste si definovali– venujte sa cielene len tým, ktoré viete robiť najlepšie.
  4. Vytvorte si rámec mesiaca– dokedy čo potrebujete vyriešiť.
  5. Vytvorte si rámec produktívneho týždňa – venujte sa cielene len tým, ktoré viete robiť najlepšie.

V Mysliteľni na to máme metódu a formuláre, ktoré si budete LEN vyfarbovať, prispôsobovať, prelepovať, presúvať jednotlivé bloky.

Svoj nový flexibilný systém riadenia energie a času si nastavíte podľa tohoto systému za 4 hodiny interaktívneho workshopu v Mysliteľni s pomocou máp a podkladov, ktoré „len“ vypíšete a pri každej zmene situácie v práci, vo svete jednoducho upravíte.

Už nebudete strácať čas opakovanými pokusmi niečo si rýchlo naštudovať a zasa nedotiahnuť. Dostanete navigáciu ako si efektívne „rekalkulovať trasu“.

Ďalšie jednoduché nástroje pre zvládanie tejto doby vo svojej firme či tíme reštartujete a doplníte aj ďalšími workshopmi – „Moja rola lídra“, „Zmena ako príležitosť“, „Motivácia“, či „Delegovanie“ z letnej série „Re-štart pre vedenie seba a svojho tímu“.

Pozrite aj Leto v Mysliteľňi (6.-10.7.2020)